fredag 22. februar 2013

Final Day in Toronto

Ja, da var jeg ved veis ende i Toronto. Denne uka har vi hatt besøk fra HiST på skolene våre. Torkel og Agnes fra Rotvoll fikk høre og se litt om hvordan vi har hatt det i praksis, og det var veldig koselig å få besøk av noen "hjemmefra". Denne uka har jeg vært på Royal Ontario Museum med klassen min, det var en veldig spennende dag. De hadde utstillinger fra mange gamle sivilisasjoner, og jeg synes sånt er kult. På dette museet har de den eneste utstilte, EKTE mumien i hele Canada. Han fant de i Egypt for mange år siden, og brakte ham til museet. På onsdagen var vi hele dagen i kindergarten. Det som er ulikt fra Norge er at de lærer å lese og de lærer matte allerede i en alder av 4. De har "karakterer" i kindergarten, og må på en måte bestå kindergarten for å begynne i 1. klasse. Siste dagen i praksis var ganske stillesittende for min del, litt som det har vært hele tiden. Ungene fikk vite at det var min siste dag 5 minutter før de skulle gå hjem for dagen, og ble sur på læreren sin for at hun ikke hadde sagt ifra tidligere, slik at de kunne "make a day out of it" for min del. Søte de er. Jeg brukte 15 minutter på å ta farvel med ungene, og her er noe av det de sa:
"Whyyyy do you have to go Miss?"
"Are you going back to Norway now?"
"Can you come back and be our teacher when we start 6th grade?"
"Can you stay one more day?"
"We will miss you so much Miss Hannah!"
"Do you really have to leave us?"
"We love you so much"
Aaah, rørte lærerhjertet mitt masse, og jeg kommer til å savne de søte ungene i 5. klasse på OLOL. Jeg fikk en overraskende bra "praksisrapport" fra læreren min, til tross for at jeg hadde følelsen hele tiden av at jeg bare var i veien. Ble evaluert som "Level 4" på alle punkter, det er det beste man kan få. Fikk også noen kjekke tilbakemeldinger om at ungene hadde blitt veldig glad i meg.

Sosialt sett har uka vært fullpakket. Vi hadde en roligdag på tirsdag, men på onsdag var vi på Air Canada Center og så NBA-kampen mellom Toronto Raptors og Memphis Grizzlies. Toronto tapte, men det var en bra opplevelse. På torsdagen var vi på en Chinese Restaurant. Jippi, jeg som elsker chinese food... Heldigvis hadde de pizza der, så jeg spiste det og noen springrolls. Ja, og bakt potet. Nam! Både lærerene fra HiST og York var med oss ut denne kvelden, det var koselig. Vi ville feire siste praksisdag, og dro ut på en pub etter middagen. Torkel fra HiST ble med oss ut. Litt av en fyr gitt. Først ble han nektet servering av øl, så snek han på trikken (jeg fikk han til å gjøre det "Bare gå til venstre for meg du, så sjekker han sikkert ikke om du har billett eller ei". Bad Hanne), og etter vi gikk av trikken oppfordret han oss til å løpe over en veldig trafikkert gate på rød mann. Dette skal rapporteres Torkel!! Neida, joda, neida. Vi dro hjem i halv 3 tiden på natta, og skulle opp igjen klokka 7. To trøtte tryner som forlot 135 Tyrrel Avenue for oppsummeringsdag på universitetet i morges. Vi satt med hver vår iPod og var skikkelig hungover og trøtte, heldigvis for meg kom "gutta mine" på rekke og rad på iPoden. Elvis, Neil, Eric, Bruce, Jon, Elvis, Neil, osv :D

Nå er vi på universitetet, og har vært her i 4 timer. Jeg har greid å gå i anskaffelse av en Pepsi Max i dag (ENDELIG!!), det har jeg nemlig ikke drukket siden jeg var på Værnes for 4 uker siden. Vi har oppsummert praksis, hatt presentasjoner av skolen og spist deilig frokost.  Etter presentasjonene skal vi evaluere praksis og homestay.

I kveld får vi servert laks og poteter av Victor og Alzira, og kvelden går med på pakking. Alzira har tilbydd Victor å kjøre oss til flyplassen i morgen, og vi må dra hjemmefra kvart på 7 om morgenen. Blir en veldig rolig kveld i kveld for å si det sånn. I morgen drar vi nemlig til Orlando, og vi ser fram til litt varme og ikke så mye stress. Vi skal i Disneyworld, Universal Studios, på stranda og shoppe litt, og bare koooose oss i varmen.
Så da Toronto, da sier jeg takk for meg for 4 flotte uker, du har vært BRA! :)

Satser på å få lagt ut litt random bilder i kveld før jeg legger meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar