lørdag 23. februar 2013

Goodbye Canada, hello USA

Hola!
I dag har jeg, Jørgen, Anniken og Heidi tatt farvel med Toronto, Canada, og sagt hallo til Orlando, USA. Vi startet dagen rundt halv 6 i morges, hvertfall de tre andre, jeg greide nemlig å forsove meg og våknet et kvarter før vi skulle dra hjemmefra. Og nei, jeg hadde ikke pakket ferdig alt. Det resulterte i null frokost og lavt blodsukker.

Vi kom på flyplassen i Toronto og skulle til å sjekke inn. Innsjekkingsmaskinen ville ikke lese passene våre, så vi måtte stille oss ved innsjekkingsskranken i stedet. Der sto vi i en evighet, og jeg og Jørgen kjente blodsukkeret gå under bakkenivå. Etter at vi hadde stått der lenge nok og fikk sjekket inn, måtte vi gå til bagdrop. Ja, vi måtte faktisk gå langt for å levere bagasjen. Når vår tur kom, fikk vi beskjed om at vi måtte levere Declaration Card. Det hadde alle i innsjekkingskøa fått utlevert, bortsett fra oss. Så da måtte vi ut av køa og finne et slikt kort, på egenhånd. Pga dette måtte vi stille oss på nytt i bagdropkøa, det gikk litt fortere denne gangen. Etter vi hadde levert bagasje ble jeg tatt til side for en random sjekk på ulovlige stoffer som kunne ha sittet igjen på klærne mine. Der slapp jeg billig unna, siden jeg ikke har vært borti slik. Nå ventet sikkerhetskontroll, og der sto vi også veldig lenge. Vel igjennom der hafde vi bare 15 minutter til flyet gikk, vi hadde altså brukt 1 time og 45 minutter allerede. Dama som møtte oss ved gaten var kjempestressa, og vi måtte skyndte oss ombord. Det neste jeg husker er at jeg våknet av et brak, jeg trodde virkelig vi hadde kræsjet med noe. Piloten sa bare "I would like to welcome you to New York, just in case you didn't understand it because of the hard landing."

Vi skjønte fort at vi var landet i USA, for vi ble møtt av veldig mange skikkelig tjukke folk. For å føle oss in kjøpte vi oss burgere selv før vi gikk til neste fly. Flyturen til Orlando gikk greit, og vi landet på en fin måte. Det som møtte oss der var VARME!!!! Åååh, det var så godt. Vi fikk hentet bilen, koblet opp GPSen og var på god vei til huset vi har leid. Vi kjørte dog litt feil, men kom oss fram til slutt. Nå har vi vært på Walmart og handlet litt mat, laget oss taco, og vært ute i hagen og testet det private bassenget vårt. Det ble fort mørkt her, men det er skikkelig godt og varmt her likevel. Er ca 19 grader ute nå, men det kjennes glohett ut pga vi kom fra kuldehelvet i Canada. Nå er det straks natt her. Vi har ikke sovet noe særlig de siste dagene, så nå skal vi prøve å sove litt før vi må oppe i natt og møte Sara og Iselin, som er stuck i Toronto med forsinket fly. Jeg koser meg dere. Miss u <3












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar